• Regulaminy

Regulamin
§ 1. Definicje
1. Regulamin - niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość
za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki
stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie
usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym
mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość.
3. Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
5. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobom
prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową.
6. Sprzedawca:
RM Robert Murdza
tel. +48883976588
motomaluchy@int.pl,
NIP 6783179715
REGON 383436261
7. Adres siedziby Sprzedającego:
Kisielewskiego 30/2,
31-708 Kraków.
8. Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresami
elektronicznymi: http://motomaluchy.pl/ za pośrednictwem, którego Klient może uzyskać
informacje o Towarze i jego dostępności oraz kupić Towar lub zlecić świadczenie usługi.
9. Umowa sprzedaży na odległość - umowa sprzedaży Towaru/umowa dostarczenia Usługi
cyfrowej lub Treści cyfrowej (o ile ma zastosowanie), zawierana za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
10. Towar - rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie Internetowym.
11. Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na:
a. wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
b. wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone
przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi;
c. inne formy interakcji za pomocą danych.
12. Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
13. Polityka prywatności i cookies Sklepu Internetowego - dokument określający szczegółowe
zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies. Polityka prywatności i cookies
jest dostępny na stronie http://motomaluchy.pl/news/n/134/Polityka-prywatnosci
14. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy
przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do
informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które
pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, w szczególności
poczta elektroniczna.
15. Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniania przez Sprzedawcę dla Kupującego
elektroniczna procedura dokonywania zamówienia.
16. Wysłanie zamówienia - zatwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku
"Zamawiam i płacę" traktowane jako złożenie przez Klienta wiążącego oświadczenia woli zawarcia
ze Sprzedającym Umowy sprzedaży na odległość.
17. Konto - zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie
teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego
zamówień i zawieranych Umów sprzedaży na odległość, z wykorzystaniem którego Klient może
składać zamówienia, a także w odpowiednim czasie - anulować lub edytować oraz zawierać
Umowy Sprzedaży na odległość.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną:
a. zawieranie Umów sprzedaży online - w zakresie Towarów sprzedawanych w Sklepie
Internetowym,
b. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu Internetowego,
c. przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sprzedawca potwierdza otrzymanie
zamówienia, ewentualne otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełniania przez system
informatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
a. przeglądarki internetowe w aktualnej wersji np.:
i. Firefox
ii. Chrome
iii. Microsoft Edge
b. dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF.
3. Zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego treści, w tym opisy Towarów i ceny stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
4. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin wraz z Załącznikami za pośrednictwem odsyłacza
zamieszonego na stronie głównej przed zawarciem Umowy sprzedaży na odległość, w jej trakcie
oraz po zakończeniu. Kupujący może go pobrać i sporządzić jego wydruk.
5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi
usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia
bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i
modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
§ 3. Zamówienia
1. Złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym można dokonać za pośrednictwem Konta albo
wybrać opcję zakupu bez rejestracji, w którym to przypadku tworzone jest wewnętrzne konto, na
którego bazie Klient może utworzyć Konto. Wewnętrzne konto jest utrzymywane do momentu
usunięcia danych z systemu lub blokady Konta.
2. Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia dostępnego na
stronach Sklepu Internetowego. Wybór zamawianych Towarów jest dokonywany poprzez ich
dodanie do koszyka. Elektroniczny formularz zamówienia określa m.in. jakie Towary, po jakiej
cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej przez siebie lokalizacji. Klient
podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
3. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie
złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
danych identyfikujących Sprzedawcę, przedmiotu zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny
zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz innych jeżeli występują, wybranej metody
płatności, wybranego sposobu dostawy, czasu i kosztów dostawy.
4. Jeżeli przedmiotem umowy jest dostarczanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym lub usług realizowanych drogą elektroniczną lub na odległość -
Konsument w dodatkowym checkboxie, wymaganym do złożenia zamówienia i znajdującym się na
Elektronicznym formularzu zamówienia wyraża następującą zgodę: "Wyrażam zgodę na
dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub na rozpoczęcie
świadczenia usługi przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy i przyjmuję do wiadomości
utratę prawa do odstąpienia od umowy". Sprzedawca potwierdzi otrzymanie ww. zgody mailowo.
5. W celu złożenia Zamówienia konieczne jest podanie w Elektronicznym formularzu zamówienia
danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, dokonanie akceptacji treści Regulaminu,
wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamawiam i płacę".
a. Wysłanie przez Klienta Elektronicznego formularza zamówienia stanowi wiążące
oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży zawartej na odległość, zgodnie z treścią
niniejszego Regulaminu.
b. Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez
Sprzedającego Elektronicznego formularza zamówienia, czego potwierdzeniem jest
wyświetlenie Kupującemu komunikatu potwierdzającego przyjęcie zamówienia i podanie
jego numeru.
c. Po zawarciu Umowy sprzedaży na odległość, Klient otrzymuje w formie wiadomości e￾mail potwierdzenie złożonego zamówienia zawierające: potwierdzenie przyjęcia
zamówienia i ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz
ogólnych warunków zawartej Umowy sprzedaży na odległość (Regulamin Sklepu
Internetowego wraz z Załącznikami Nr 1 i 2), dane Sprzedawcy, odpowiedzialności
Sprzedawcy za jakość świadczenia, o usługach świadczonych przez Sprzedawcę po
sprzedaży oraz o sposobie i skutkach odstąpienia od umowy. Pouczenie co do sposobu i
o skutkach odstąpienia od umowy zawarte jest w Załączniku nr 1.
d. W przypadku dokonania przez Klienta anulowania zamówienia Sprzedawca dokonuje
zwrotu otrzymanej płatności w terminie 3 dni roboczych. Zwrot płatności zostanie
dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
e. Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 10 dni roboczych licząc od dnia zawarcia
umowy.
§ 4. Płatność
1. Sklep Internetowy oferuje możliwość dokonania płatności w formie przedpłat. Opcja płatności z
odroczonym terminem płatności jest możliwa w sytuacjach indywidualnie uzgodnionych ze
Sprzedawcą.
2. Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia na
Elektronicznym formularzu zamówienia.
3. Aktualnie dostępne sposoby płatności w formie przedpłat w Sklepie Internetowym dostępne są pod
adresem http://motomaluchy.pl/news/n/324/Sposoby-platnosci.
§ 5. Dostawa
1. Na Elektronicznym formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez
zaznaczenie dokonanego wyboru.
2. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot
Towaru do Sprzedawcy - Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, po uprzednim
wezwaniu Klienta w wiadomości e-mail podanej w procesie zakupowym do wykonania umowy.
Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości
e-mail.
3. W sytuacji wskazanej w pkt 2, Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi
otrzymaną płatność za zakupiony przez Klienta Towar.
4. Aktualnie dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym dostępne są pod adresem
http://motomaluchy.pl/news/n/323/Dostawa
§ 6. Odstąpienie od umowy - elektroniczny formularz zwrotu
1. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej
bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość -
umowę uważa się za niezawartą.
2. Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w paragrafach 6 i 7 niniejszego
Regulaminu przysługuje także Przedsiębiorcy indywidualnemu. O ile mowa w paragrafach 6 i 7
niniejszego Regulaminu o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę
indywidualnego.
3. W przypadku odstąpienia od umowy - Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu
Towaru.
4. Oświadczenie Konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w
szczególności Konsument może:
a. odstąpić od umowy wykorzystując formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem
nr 2 - wysyłając go na adres Kisielewskiego 30/2 31-708 Kraków.
b. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy złożonego w sposób wskazany w ppkt 1 i 2.
5. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
6. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a. dla umowy w wykonaniu, której Sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do
przeniesienia jej własności - od objęcia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
i. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach -
od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części;
ii. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w
posiadanie pierwszej z rzeczy;
b. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
7. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu) oraz
informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy są przekazywane w formie
elektronicznej.
8. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej
Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi
cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych
lub Usługi cyfrowej.
9. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej
Konsument zobowiązany jest zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i
udostępniania ich osobom trzecim.
10. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do
umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach
konsumenta, m.in. Umów:
a. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedającego utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na ryku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
c. których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
e. których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
f. o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które
Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie
za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
g. których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia, oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
i. zawartej w drodze aukcji publicznej;
j. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi;
k. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
przedsiębiorca nie ma kontroli;
§ 7. Skutki odstąpienia od umowy
1. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży
rzeczy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy,
odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia.
a. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument.
b. Jeżeli Konsument celem realizacji prawa do odstąpienia - skorzysta z Elektronicznego
formularza zwrotu - środki będą zwrócone wybranym sposobem i na podany przez
Konsumenta rachunek bankowy.
c. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania
Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
2. Sprzedawca może zaproponować Konsumentowi, że sam odbierze od niego rzecz. Jeżeli jednak
Sprzedawca nie złożył takiej propozycji - Konsument powinien zwrócić rzecz Sprzedawcy (lub
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego
upływem. Towar, który Konsument zwraca powinien wysyłać go na adres Kisielewskiego 30/2,
31-708 Kraków.
3. Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Towaru.
4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane
w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest
nieistotny.
5. Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść cyfrową, w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedającego.
6. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści lub Usłudze
cyfrowej niezgodnej z umową oraz Treści cyfrowej lub Usłudze cyfrowej, których obowiązek
dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
§ 8. Reklamacja
1. Reklamację z tytułu wady Towaru albo niezgodności Towaru z zawartą Umową sprzedaży na
odległość można złożyć:
a. w formie pisemnej na adres Kisielewskiego 30/2, 31-708 Kraków lub poprzez e-mail na
adres motomaluchy@int.pl
2. W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Kupującego Towar posiada, żądania wobec
Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę oraz przedstawić
dowód zakupu Towaru w Sklepie Internetowym. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi
na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww
terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje
Kupującemu na piśmie lub Trwałym Nośniku.
3. Kroki jakie musi podjąć Kupujący celem złożenia reklamacji, w tym sposób doręczenia
Sprzedawcy reklamowanego Towaru wskazane są w na poszczególnych etapach w
Elektronicznym formularzu reklamacyjnym.
4. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w
tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Towaru ponosi Sprzedający.
5. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta, a także Przedsiębiorcy indywidualnego za
brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży na odległość na zasadach, które wynikają z ustawy z
dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
a. Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży
zawartą na odległość istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat
od tej chwili, chyba, że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez
Sprzedawcę jest dłuższy.
b. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w terminie 14 dni od dnia uznania
reklamacji. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych,
przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
c. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.
Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
6. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem
Przedsiębiorcy za wady zakupionego Towaru na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
7. Dostarczanie Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu Treści cyfrowej lub Usługi
cyfrowej odbywa się na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach
konsumenta.
a. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który
pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały
udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które
Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie,
uzyskali do niej dostęp.
b. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub
wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej
dostęp.
c. Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z umową w
terminie 21 dni od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o
braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia
Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedający.
§ 9. Opinie
1. Sprzedający może publikować Opinie dotyczące danego Towaru z innych swoich Sklepów
internetowych.
2. Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści ani przyznanych gwiazdek.
3. Kupujący wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach
Opinii. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów
prawa i niniejszego Regulaminu.
4. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści zawierających informacje nieprawdziwe,
wprowadzające w błąd, wulgarne, agresywne, o charakterze obraźliwym lub będące w oczywisty
sposób uznane za niezgodne z dobrymi obyczajami. Niedopuszczalne też jest umieszczanie treści
o charakterze bezprawnym, naruszających prawa osób trzecich, czy stanowiących czyn
nieuczciwej konkurencji.
5. Klient zobowiązuje się nie umieszczać treści, które zawierają linki do zewnętrznych serwisów
internetowych, mających charakter promocyjny lub reklamowy lub zawierających dane osobowe
osób trzecich.
6. Na wyraźną prośbę Klienta treść Opinii może zostać ukryta dla innych użytkowników Sklepu, ale
przyznana ocena w formie gwiazdek wliczana jest w ogólną ocenę Sklepu i Towaru.
§ 10. Własność intelektualna
1. Klient oświadcza, że nie przysługują mu jakiekolwiek prawa, w tym prawa autorskie bądź
pokrewne do Ocen i wypowiedzi przez niego zamieszczonych, poza uprawnieniem do korzystania
z Sklepu Internetowego w sposób określony w Regulaminie. Klient nie jest uprawniony do
jakiegokolwiek utrwalania, zwielokrotniania, udostępniania, upubliczniania bądź
rozpowszechniania treści, chyba, że takie uprawnienie wynika z przepisów prawa lub Regulaminu.
2. Klient nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treści, w szczególności nie jest uprawniony
do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania, ani inne elementy Sklepu
Internetowego.
3. Klient zamieszczając w Sklepie internetowym Opinie, które stanowią utwory w rozumieniu ustawy
z dnia 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - udziela Sprzedającemu
niewyłącznej i nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie licencji do korzystania
przez Sprzedającego z tych utworów, wraz z prawem do udzielenia sublicencji, która obejmuje
publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i
w czasie przez siebie wybranym (Internet). Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich
pól eksploatacyjnych znanych w chwili jej udzielania, w szczególności do następujących pól
eksploatacji:
a. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu dowolną techniką - w szczególności
techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową tj. przy użyciu
jakichkolwiek technik na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym lub wizualnym, w
szczególności na dyskach audiowizualnych, płytach CD, dysku komputerowym, w sieci
multimedialnej, w tym internetowych oraz powiązanych serwisach on-line oraz
zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w Internecie, reklamie, zwielokrotniania zapisu
w formie elektronicznej w pamięci komputera oraz w sieciach wewnętrznych, jak i
zewnętrznych,
b. wykorzystywanie całości lub fragmentów bądź dowolnych elementów utworu z
możliwością dokonania modyfikacji wynikającej z istoty danego medium internetowego -
we wszystkich wydawnictwach, w szczególności internetowych, cyfrowych, w biuletynach i
informacjach, samodzielnie bądź w połączeniu z innymi utworami bądź fragmentami
utworów; wykorzystywanie w całości lub fragmencie w celu promocji i reklamy, w
szczególności w formie reklamy audiowizualnych, audio, medialnych.
c. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono -
wprowadzenie do obrotu, użyczenie, najem oryginału albo egzemplarzy,
d. w zakresie rozpowszechnia utworu w sposób inny niż określony powyżej - publiczne
wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a
także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego
dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
e. wykorzystanie utworów dla celów promocyjnych i marketingowych;
4. Usunięcie Konta przez Klienta lub Opinii w myśl rozdziału 9 pkt 8 nie ma wpływu na
obowiązywanie powyższej licencji.
§ 11. Postanowienia końcowe
1. Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia 2024.12.06.
2. W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją
kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą
Sprzedawcę oraz Klienta.
3. Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed
dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który
obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
4. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo
polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Klient będący
Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że
wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
5. Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja
2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 12. Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy
1. Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i
Przedsiębiorcy indywidulanemu.
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni:
a. w przypadku umowy sprzedaży od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy
lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie rzeczy;
b. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które
dostarczane są osobno od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy
lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie ostatniej z rzeczy;
c. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych
partiami lub w częściach od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii
lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa
weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
d. w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony od dnia, w
którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna
niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
e. w przypadku umów, której przedmiotem jest dostarczanie usług lub treści cyfrowych, które
nie są dostarczane na nośniku materialnym - od dnia zawarcia umowy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: RM Robert
Murdza., Kisielewskiego 30/2 31-708 Kraków, tel. +48883976588, motomaluchy@int.pl o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
3. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację
dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od
Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż
14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa
odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych
sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie
zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.
6. W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie
zaproponowaliśmy odbioru Towaru w przypadku odstąpienia od umowy - mamy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: RM Robert Murdza, Kisielewskiego 30/2, 31-708
Kraków niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas
Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz
przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
8. Ze względu na wagę i gabaryty Towaru, w przypadku odstąpienia od umowy - odesłanie Towaru
może wiązać się z wyższymi kosztami niż zwykła przesyłka pocztą. W przypadku chęci
skorzystania z usług firm kurierskich konieczne może się okazać nadanie przesyłki na palecie,
która jest droższa niż zwykła przesyłka pocztowa